Honda BF250 to nowy, 3.6-litrowy silnik V6, jest największym z linii produkowanych przez
Hondę silników zaburtowych. Najnowszy model został wyposażony w innowacyjny system przepływu powietrza, opracowany specjalnie dla tego nowego modelu i zapewnia uzyskanie pierwszorzędnych osiągów oraz niskiego zużycia paliwa.
Stylistyka nowego BF250 znacząco odbiega od wyglądu pozostałych modeli. Górna pokrywa posiada kształt ostrego klina, a na jej bokach widoczne są duże wloty powietrza nowego systemu. Ogólny kształt silnika jest bardziej aerodynamiczny, a błyszczące, ostre linie doskonale odzwierciedlają moc i dynamikę tej nowej jednostki. Jako topowy BF 250 model otrzymał całkowicie nowy kolor - Aquamarine Silver Metallic, który w połączeniu z nowym wyglądem zewnętrznym czyni ten silnik godnym miana sztandarowego modelu.
Oprócz pięknego wyglądu BF 250 został wyposażony w unikalną technologię BLAST (system kontroli regulacji zapłonu), znacząco poprawiającą osiągi silnika podczas gwałtownego przyspieszania z niskich i średnich obrotów. Współpracuje ona z układem zmiennych faz rozrządu V-TEC. Ta istotna poprawa dynamiki w tym zakresie obrotów jest najważniejsza przy wchodzeniu łodzi w ślizg.

Silnik został wyposażony w zaawansowany system niskiego spalania ECOmo, optymalizujący skład mieszanki paliwowo-powietrznej w zależności od obciążenia silnika. Dzięki temu BF 250 staje na czele światowej czołówki również w zakresie zużycia paliwa.

Nowy BF250 otrzymał najnowocześniejszy kształt obudowy przekładni / spodziny pracującej pod wodą o zredukowanych o 5 % oporach hydrodynamicznych w stosunku do BF 225. Przełożenie przekładni (2:1) w połączeniu z szerokim wachlarzem dostępnych śrub napędowych, umożliwiają optymalne i bardzo efektywne wykorzystanie mocy silnika w całym zakresie obrotów.

Sterowanie przepustnicą gazu za pomocą manetki zdalnego sterowania zostało udoskonalone dzięki zastosowaniu nowego systemu - Shifting Load Reduction. Zmiany obciążenia silnika, którego przepustnica gazu została ustawiona przez sternika w określonym położeniu kontrolowana jest przez moduł ECU (Engine Control Unit). Układ ten asystuje pracy "swojego kapitana" modyfikując kąt wyprzedzenia zapłonu i zmianę momentu obrotowego w zależności od zmiany warunków pracy silnika oraz położenia dźwigni zmiany biegów manetki zdalnego sterowania.
Silnik został wyposażony w inteligentny układ ładowania akumulatora (alternator 90A), dzięki czemu zapewnione jest maksymalne ładowanie akumulatora/ów prądem o natężeniu do 60A. Nowy system (Adjustable Idle Charge) jest szczególnie przydatny zwłaszcza, gdy silnik używany jest długotrwale na jałowych obrotach (np. podczas wędkowania w nocy czy prowadzeniu prac, itp.).
Jeżeli silnik pracuje na wolnych obrotach, a na łodzi włączona jest duża ilość odbiorników prądu, układ ten wyczuwa zwiększone zapotrzebowanie i automatycznie dostosowuje obroty do warunków zwiększonego obciążenia.
Kluczowe cechy najnowszego silnika zaburtowego BF250:
- Rewelacyjne osiągi
Wydajność BF250 została osiągnięta dzięki zastosowaniu nowego silnika V6 - 3.6 litra, łączącego unikalne technologie zmiennych faz rozrządu Honda VTEC™, chwilowego wzbogacenia mieszanki paliwowo-powietrznej przy największym obciążeniu BLAST™ oraz nowatorskiego na skalę światową systemu przepływu powietrza DIRECT AIR INTAKE. Nowy system ten zastosowano w celu obniżenia temperatury zasysanego powietrza zwiększając moc i charakterystykę przebiegu momentu obrotowego.
- Ekonomia
BF250 dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii ECOmo wraz z opatentowanym przez HONDĘ systemem wtrysku paliwa PGM-FI jest nie do pobicia pod względem niskiego poziomiu zużycia paliwa. System ECOmo dostosowuje proporcję benzyny i powietrza do aktualnego obciążenia silnika aż do wartości skrajnych, czyli do granicy spalania stukowego.
Parametry te są na bieżąco kontrolowane przez centralną jednostkę sterującą wraz z systemem czujników. -
- Przekładnia
Nowa, wysoce wydajna przekładnia charakteryzuje się znakomitą hydrodynamiką podwodną, zapewniając mniejsze opory stawiane przez wodę. Kształt spodziny wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa, poprawę przyspieszenia oraz prędkości maksymalnej. Współczynnik redukcji przekładni wynoszący 2:1 i szeroki wachlarz śrub napędowych pozwala na efektywne wykorzystanie mocy silnika w całym zakresie obrotów.
- System kontroli Shifting Load Reduction
Moduł ECU (Engine Control Unit) modyfikuje ustawienia zapłonu, w zależności od charakterystyki ustawienia przepustnicy gazu, ułatwiając tym samym pracę sternika.
- Alternator
Zapewnia najefektywniejsze w klasie (alternator 90A) ładowanie akumulatora/ów, a więc najsprawniejsze zasilanie wszelkich odbiorników pokładowych. BF250 zapewnia zdolność ładowania akumulatora/ów prądem nawet do 60A podczas standardowych warunków pracy silnika. Dodatkowo, nowością jest regulowany system ładowania akumulatora/ów w trakcie pracy na obrotach jałowych. W razie potrzeby nawet na biegu jałowym silnik automatycznie przechodzi w tryb ładowania prądem nawet aż do 40A.
- NMEA 2000
Nowy BF250 spełnia wymagania standardu NMEA2000 (National Marine Electronics Association). Jest to system, w którym mogą się komunikować / współpracować ze sobą pokładowe urządzenia elektroniczne różnych marek. Silnik BF 250 posiada złącze elektroniczne do komunikacji np. z echosondami, ploterami map itd., na których możliwe jest wyświetlanie parametrów pracy silnika.


Dane techniczne |
Model | BF250AK2XXCU |
Silnik V6-cylindrowy | Pojemność 3.583 cm3 |
Typ silnika | 4 suwowy, DOHC VTEC,4 zawory na cylinder |
Moc silnika | 250 KM / 5800 obr. / min. |
Układ zasilania | Wtrysk paliwa PGM-FI |
Automatyczna dekompresja ułatwiającą rozruch | Tak |
Wersje z power trim & tilt | Tak |
Zapłon | Cyfrowy PGM-IG |
Automatycznie ssanie | Tak |
Ssanie manualne | Nie |
Sterowanie | Manetka |
Rozruch | Elektryczny |
Counter rotation- obrót silnika(śmigieł) w lewą stronę | Tak |
Wersje z siłownikiem gazowym | Nie |
Tłumik szmerów ssania | Tak |
Separator wody wlotu powietrza pokrywy silnika | Tak |
Niski poziom wibracji silnika | Tak |
Układ monitorujący slow-stop | Tak |
Alarm dźwiękowy | Tak |
Ogranicznik obrotów maksymalnych | Tak |
Alternator | 90A |
Ładowanie akumulatora | 60A |
Antyrozbryzgowa płyta kolumny silnika | Tak |
Powłoka antykorozyjna | Tak |
Rozbudowane zabezpieczenie anodowe | Tak |
Wysokość pawęży (mm) | 762 |
Ciężar (kg) | 288 |
Ciśnienie akustyczne przy uchu sternika wg. norm (2006/42/EC, ICOMIA 39-94) | 79 dB(A) |
Poziom wibracji oddziałujących na ramię operatora (2006/42/EC, ICOMIA 38-94) | Nie przekracza 2,5 m/s2 |
Śruba w cenie (liczba łopatek/średnica /skok - uwagi) | Pakiet |
Pakiet* - boczna manetka zdalnego sterowania ze stacyjką + obrotomierz, wskaźnik pozycji trymu,wiązka elektryczna zegarów, śruba aluminiowa
W skład dostawy wchodzą:
- Silnik HONDA
- Instrukcja po polsku
- Podbita gwarancja z polskiej dystrybucji
Gwarancja:
- Zakup konsumencki do 5 lat
- Zakup na firmę do 2 lat
- Szczegółowe warunki 5-letniej gwarancji na poniższym linku - kliknij w obrazek

-UWAŻAJ NA PODRÓBKI CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ KLIKNIJ W OBRAZEK PONIŻEJ:

- NIE CHCESZ RYZYKOWAĆ ?, NIE CHCESZ PRZEPŁACAĆ ? KUPUJ OD AUTORYZOWANEGO I DYPLOMOWANEGO DEALERA Silniki zaburtowe Honda

W ciągu 50 lat koncern
Honda stał się największym producentem
silników spalinowych na Świecie. Silniki ze znakiem HONDA spotkasz na każdym kroku: w samochodach, motocyklach, maszynach budowlanych, łodziach, samolotach oraz w urządzeniach do pielęgnacji ogrodu. Wszędzie tam gdzie pracują, cieszą się opinią niezawodnych, trwałych i oszczędnych.
Honda od samego początku, jest prekursorem nowatorskich rozwiązań technicznych.
Nie szukają połowicznych rozwiązań, oni je tworzą. Dlatego już dziś testują technologie przyszłości, a przykładem na to są samochody FCX - zasilane ogniwami wodorowymi, innowacyjne silniki odrzutowe czy chociażby najbardziej zaawansowany humanoid - ASIMO.
Czy będzie niezawodny?Wiele ich silników zaburtowych opiera się na doświadczeniach z produkcji samochodów osobowych. Solidność tych konstrukcji została potwierdzona w milionach jeżdżących modeli Civic, Accord i Odyssey. Sprawdzone technologie przenieśliśmy na wodę, a najlepszym tego przykładem jest system zmiennych faz rozrządu V-TEC oraz kolektory dolotowe o zmiennej długości. Wiedz, że te same rozwiązania były jeszcze wcześniej testowane na torach Formuły 1 przez wiele lat.
Honda bardzo długo przygotowuje wprowadzenie nowych modeli urządzeń. Nowe rozwiązania powstają z myślą szerokiego zastosowania, co znamy z produktów koncernu i zanim trafią do seryjnej produkcji, są bardzo wnikliwie sprawdzane. Stanowi to solidną podstawę niezawodności naszych produktów.
Dlaczego właśnie Honda?Całkowicie oddana spełnianiu najwyższych wymagań naszych Klientów, Honda cały czas dokłada starań, aby wybiegać daleko przed konkurencję, przynosząc światu prawdziwie rewolucyjne rozwiązania techniczne. To właśnie pasje odkrywców pozwalają nam osiągać wiele sukcesów w tak wielu dziedzinach techniki. Dziś, to samo dążenie do doskonałości znajduje odzwierciedlenie w ich produktach Honda Marine, dzięki którym mogą zaproponować Ci bezpieczne, czyste i komfortowe rozwiązania zapewniające najwyższe osiągi.
Wszystkie
silniki zaburtowe Honda spełniają z wyprzedzeniem Światowe normy dopuszczalnego poziomu emisji spalin i hałasu EPA 2006, CARB 2008 oraz Dyrektywy Unii Europejskiej. Kiedy w 1964 roku Honda rozpoczęła seryjną produkcję
czterosuwowych silników do łodzi, na świecie nikt jeszcze nie słyszał o restrykcyjnych normach ekologicznych i recyklingu. Z badań rynku wiadomo, że początkowo klienci wybierali
silniki zaburtowe Honda głównie ze względu na bezawaryjność, niskie zużycie paliwa i prosta obsługę. Gdy świadomość ochrony środowiska naturalnego zyskała na ważności, Honda miała gotowe rozwiązania technologiczne i olbrzymie doświadczenie w budowie ekologicznych silników. Konkurencja musiała się dopiero tego szybko nauczyć. Dlatego dzisiaj podnosząc pokrywę silnika Honda zobaczysz to, o czym inni tylko marzyć.
Honda to trafny wybór.Silniki zaburtowe Honda (wszystkie modele) począwszy od 2,3 do 225 KM produkowane są tylko w Japonii, co gwarantuje najwyższą jakość tych produktów. Chcesz zobaczyć efekty?
Spójrz pod pokrywę naszego silnika, zobacz jak jest wykonany i porównaj go z innymi. Najwyższa jakoś i niezawodność, czego jesteśmy pewni, pozwala nam zaoferować doskonałe, ekologiczne silniki objęte najdłuższą na rynku gwarancją. W budowie silników zaburtowych dużej mocy, Honda wykorzystuje wiele elementów niezawodnych silników samochodowych powszechnie znanych z legendarnej żywotności i wysokich osiągów.
Błyskotliwe rozwiązania dla naszego środowiskaNowe, drastyczne regulacje prawne odnośnie emisji spalin i głośności wprowadzone w USA i Szwajcarii, wymusiły na wszystkich producentach
silników dwusuwowych do łodzi rozpoczęcie wyścigu w przystosowaniu swoich konstrukcji do nowych wymogów i szybkiego rozpoczęcia produkcji ekologicznych
silników czterosuwowych. Jak wynika z historii koncernu, Honda posiada ponad 45 letnie doświadczenie w budowie
silników czterosuwowych do łodzi, co w porównaniu z zaledwie kilkuletnim stażem konkurentów przyczynia się do olbrzymiej popularności jej produktów.
Czym charakteryzują się silniki HONDA?Odpowiadając w skrócie, to najniższym poziomem emisji spalin.
Od wielu, wielu lat czterosuwowe
silniki zaburtowe Honda są z tego znane. Dla przeciętnego zjadacza chleba jest to jednak tylko bardzo modny slogan. W praktyce oznacza zaś bardzo efektywny proces spalania, który przekłada się na najniższe zużycie paliwa oraz dobre osiągi silników. Najlepszym tego przykładem mogą być silniki
BF 225,
BF 150,
BF 90,
BF 60, czy
BF 50.
Aby osiągi tych silników były nie tylko dobre, ale bardzo dobre, Honda stosuje kilka unikalnych, opatentowanych rozwiązań technicznych, takich jak system BLAST zwiększający moment obrotowy w zakresie niskich obrotów czy ECOmo/Lean Burn Feedback polegający na optymalizacji składu mieszanki paliwowo-powietrznej w zależności od stopnia obciążenia silnika. Stosuje również znany od dawna z silników samochodowych system zmiennych faz rozrządu V-TEC.
Efektem tych prac są bardzo szybkie, ekonomiczne, ciche i ekologiczne silniki do łodzi. O zaawansowaniu tych konstrukcji świadczy to, że silniki te spełniają nie tylko obecnie obowiązujące normy emisji spalin, ale również te, które zaczną obowiązywać dopiero za kilka lat.
To co spotkamy się nad wodą?