PONIŻSZY OPIS I ZDJĘCIA DOTYCZĄ KOSIARKI SAMOJEZDNEJ X105, ZAKTUALIZOWANE INFORMACJE DOTYCZĄCEGO NOWEGO PRODUKTU UMIEŚCIMY PO OGŁOSZENIU TYCH INFORMACJI PRZEZ FIRMĘ JOHN DEERE, PRODUKT BĘDZIE DOSTĘPNY W NASZYCH SALONACH SPRZEDAŻY W SEZONIE 2018 Traktorek X106 z przekładnią automatyczną i wydajnym silnikiem górnozaworowym to doskonała oferta. Posiada agregat koszący o szerokości 107 cm (42") z opcją wyrzutu bocznego, zbierania trawy lub mulczowania.
Silnik (typ/pojemność) Briggs&Stratton PB / 344 cm³
Silnik (cylindry) 1 cylinder,
żeliwna tuleja Moc silnika dane wg. starej normy 13,0 K.M
Moc silnika dane wg. nowej normy SAE J1940 25,72 Nm przy 3060 obr/min
Spalanie w zależności od obciążenia w litrach/h przy obrotach 3600rpm 100%/3,42, 75%/2,57. 50%/1,93 25%/1,46
Moc znamionowa (kW/min-1) 6,85 kW / 3350 min-1
Rozruch elektryczny
Pojemność zbiornika paliwa 9,1 L
Rodzaj paliwa benzyna bezołowiowa
Rodzaj oleju SAE30 (10W30)
Przekładnia napędowa CVT
Ilość biegów napędu 1 w przód 0-9.0km/k / 1 w tył 0-4,8km/h
Oś skrętna (materiał) żeliwna
Szerokość koszenia (cm) 107 cm
Wysokość koszenia (mm) 25-101 mm
Dysza do mycia agregatu Tak
Cięcie na wstecznym biegu Tak
Deflektor Tak
Kosz / pojemność kosza Opcja
Zaślepka mieląca opcja
Koła (przód/tył) 15" x 6.00-6" / 20" x 8.00-8"
Promień skrętu 46cm
Reflektory przednie Tak
Zaczep tylny Tak
Waga (około) 185 kg
ZALETY:
Sprawdzony w wielu maszynach 1- cylindrowy silnik z żeliwną tuleją Briggs&Stratton SERIA 3130 POWERBUILT
Jednocylindrowy silnik o mocy 6,85 kW (przy 3350 obr./min) oferuje wystarczającą moc i moment obrotowy, aby poradzić sobie z mulczowaniem, koszeniem i zbieraniem w ciężkich warunkach.
Elektroniczny układ rozruchowy pozwala szybko uruchomić maszynę.
Żeliwna tuleja cylindra zapewnia dużą trwałość silnika.
Górne zawory zapewniają doskonałą moc oraz ekonomiczne zużycie paliwa.
Układ pochłaniania drgań AVS.Duży filtr paliwa umożliwiający bezproblemową pracę
:

Sprawdzony silnik w którym spuszczanie oleju silnikowego nie wymaga użycia żadnych narzędzi, co ułatwia wymianę oleju.




Pokrywa silnika odporna na działanie promieniowania ultrafioletowego (UV) JD Loy, wyposażona została w światła przednie zapewniające dobrą widoczność


Pokrywa silnika wykonana jest z formowanego wtryskowo tworzywa polimerowego JD Loy odpornego na działanie promieniowania UV:
Materiał JD Loy jest wytrzymały i trwały.
Jest również odporny na wgniecenia oraz rdzę
Jest barwiony w masie, co zapewnia mu dobry wygląd przez długi czas.
Odporny na promieniowanie UV materiał nie blaknie.
Otwory po bokach pokrywy silnika przepuszczają wystarczającą ilość powietrza, zapewniając efektywne chłodzenie przy jednoczesnym zachowaniu niskiego poziomu hałasu.
Dwa światła przednie umożliwiają prawidłowe oświetlenie w czasie jazdy nocą.
Pedał hamulca Dźwignia jazdy do przodu/tyłu przekładni automatycznej


Automatyczna przekładnia pozwala operatorowi łatwo wybrać żądaną prędkość jazdy przodu lub do tyłu naciśnięciem jednego pedału, podobnie jak kierowca samochodu z automatyczną skrzynią biegów zmienia prędkość pedałem przyspieszenia.
Niezależnie, czy pożądana jest mała prędkość do przycinania lub większa szybkość do koszenia na otwartym terenie, operator może łatwo dostosować prędkość siłą nacisku na pedał.
Silnik można uruchomić, gdy wciśnięty jest pedał hamulca, a dźwignia jazdy do przodu/tyłu znajduje się położeniu środkowym parkowania lub jazdy do przodu. Po uruchomieniu silnika nie trzeba wciskać pedału hamulca przy wyborze jazdy do przodu lub do tyłu lub przy zmianie kierunku jazdy. Wystarczy przesunąć dźwignię do przodu / do tyłu, aby wybrać kierunek jazdy, a następnie nacisnąć pedał gazu, by płynnie dostosować prędkości jazdy.
Pedał sterowania prędkością Użycie pedału sterowania prędkością


Pedałem gazu operator może płynnie sterować prędkością jazdy do przodu lub do tyłu:
Do przodu: 0 do 8.9 km/h
Wsteczny: 0 do 5.1 km/h
Solidna, jednoczęściowa rama

Solidna, jednoczęściowa rama wykonana jest ze stali o grubości 3,0 mm:
Spawana z wykorzystaniem robotów spawalniczych rama o pełnej długości posiada wytrzymałe, stalowe szyny zwiększające jej niezawodność i wydłużające czas eksploatacji.
Jednoczęściowa platforma błotnika przykręcona jest do ramy.
Agregat 107 cm (42 cale)

Agregat koszący Edge™ jest znakiem towarowym, aby podkreślić zalety konstrukcji agregatów koszących John Deere. Dzięki nim kosiarki oferują doskonałą wygodę, wydajność i niezawodność.
Trzyfunkcyjny agregat koszący o szerokości 107 cm z dwoma trzpieniami obrotowymi wykonano ze stali o grubości 2,7 mm, co zapewnia wysoką trwałość.
Dzięki głębokiemu profilowi agregatu, skoszona trawa unoszona jest wysoko pozostawiając pięknie i czysto skoszone źdźbła.Gładki spód agregatu koszącego zapobiega gromadzeniu się trawy i pozwala równomiernie rozprowadzić skoszoną trawę.
Walcowana zewnętrzna krawędź agregatu koszącego poprawia wytrzymałość i zapewnia ochronę.
Dwuetapowe malowanie powłoką E-coat i farbą proszkową zapewnia dodatkową ochronę przed rdzą.
Aby przekonfigurować agregat z rozdrabniania z wyrzutem bocznym do zbierania skoszonej trawy w tylnym worku nie są potrzebne jakiekolwiek narzędzia.
Osłona do mulczowania stanowi wyposażenie standardowe.
Dostępna jest opcjonalna wytrzymała zaślepka do mulczowania.
Krawędź agregatu koszącego jest walcowana, by zwiększyć wytrzymałość i ochronę.
Mocowanie noża koszącego na trzpieniu obrotowym jest wyjątkowe i oferuje dodatkowe bezpieczeństwo i wygodę.
Materiałowy zbiornik na trawę o pojemność 230 l jest sprzedawany oddzielnie.
Złącze wodne do mycia agregatu

Przyłącze wodne do mycia agregatu
Aby ułatwić czyszczenie i mycie spodu agregatu wyposażono go w przyłącze wodne
Złącze węża ogrodowego do połączenia do przyłącza wodnego można zakupić w miejscowym sklepie.
Noże o konstrukcji StarLock™

Dzięki konstrukcji StarLock™ moment dokręcenia sworznia noża koszącego jest odpowiedni, co zapewnia łatwy demontaż.
Dostępne są opcjonalne noże do rozdrabniania lub zbierania trawy do zbiornika w trudnych warunkach.
Regulacja wysokości agregatu koszącego

Dźwignia regulacji wysokości agregatu koszącego
Wspomagana sprężyną, niewymagająca wysiłku dźwignia podnoszenia agregatu ułatwia ustawienie i regulację wysokości koszenia:
Regulacja wysokości koszenia w przedziałach co 6 mm zapewnia dokładne dostosowanie wysokości koszenia.
Tylne mocowania CargO Mount™

Tylne punkty mocowania „CargO Mount” umożliwiają łatwą i wygodną instalację tylnego materiałowego zbiornika na trawę.
Oś przednia i zwrotnica koła

Wykonana z żeliwa oś przednia jest odporna na wyginanie:
Układ kierowniczy podobny do układów stosowanych w branży motoryzacyjnej, z przekładnią kierowniczą ślimakową i zębatkową oraz z podwójnym drążkiem kierowniczym wzdłużnym jest trwały, a skręcanie pojazdem wymaga niewielkiego wysiłku.
Smarowniczki umożliwiają regularne smarowanie pozwalające zachować sprawność układu kierowniczego i minimalizujące zużycie.
Duże zwrotnice przednich kół o średnicy 1,9 cm (¾") zapewniają wysoką trwałość układu.
Wskaźnik poziomu paliwa Wygodny otwór wlewowy paliwa


Wskaźnik kontrolny poziomu paliwa w zbiorniku pozwala operatorowi sprawdzić pozostałą ilość paliwa w zbiorniku bez wstawania z fotela:
Łatwe sprawdzenie poziomu paliwa
Dogodna lokalizacja
Zbiornik paliwa:
Pojemność wynosi 9 l (9,5 qt)
Dużej średnicy otwór wlewu paliwa jest dogodnie usytuowany pod fotelem operatora.
Wygodne stanowisko operatora

Trójramienna kierownica oferuje operatorowi większy komfort i kontrolę.
Przełącznik stacyjki znajduje się na desce rozdzielczej i sprawia, że uruchamianie pojazdu jest niezwykle proste.
Aby zapewnić wygodę i bezpieczeństwo operatora, obszary pod stopami wyłożone są gumowymi matami antypoślizgowymi tłumiącymi drgania.
Komfortowy fotel Łatwa regulacja fotela operatora


Fotel operatora można przesuwać do przodu i do tyłu w zakresie 140 mm oraz ustawiać w 10 różnych położeniach.
Fotel można podnosić, by uzyskać dostęp do schowka i wlewu paliwa (na ilustracji X125)


Fotel można przechylić do przodu w celu zabezpieczenia przed działaniem czynników atmosferycznych oraz ułatwienia łatwego dostępu do zbiornika paliwa. Sprężyny fotela zapewniają płynną jazdę i odpowiedni komfort operatora
Uchwyt na napoje Dźwignia jazdy do przodu/wstecz obok wbudowanego uchwytu na kubek


Uchwyt na kubek oraz dźwignia jazdy do przodu / tyłu znajdują się na prawym błotniku i jeszcze bardziej poprawiają wygodę operatora.
Kierunkiem jazdy do przodu/wstecz steruje się dźwignią przekładni bezstopniowej (CVT), z prawej strony. Ruchem i prędkością steruje się jednym pedałem po prawej stronie.

Dźwignię załączania agregatu koszącego X105 umieszczono po prawej stronie
Agregat koszący załącza się żółtą dźwignią na desce rozdzielczej. Umieszczenie jej po prawej stronie pozostawia wiele miejsca po lewej na wsiadanie.
Przełącznik pod siedzeniem umożliwiający koszenie przy jeździe wstecz.

Zdecydowanie nie zaleca się koszenia w czasie jazdy do tyłu.
Jeżeli operator uznał, że konieczne jest koszenie (lub praca innym narzędziem) w czasie cofania, powinien najpierw całkowicie zatrzymać kosiarkę samojezdną i spojrzeć do tyłu, aby upewnić się, że nie ma tam osób postronnych. Następnie operator powinien wcisnąć przełącznik pod siedzeniem umożliwiający koszenie przy jeździe wstecz. Przełącznik pod siedzeniem umożliwiający koszenie przy jeździe wstecz należy wcisnąć w położeniu pracy narzędzi w czasie cofania, w chwili przestawienia dźwigni biegów na jazdę do tyłu (w modelach z przekładnią automatyczną, w czasie wciśnięcia pedału jazdy do tyłu).
Operator następnie może zwolnić przycisk, a kosiarka nadal będzie pracować, jadąc jednocześnie do tyłu oraz po ponownym rozpoczęciu jazdy do przodu. Tę procedurę trzeba powtarzać za każdym razem, gdy operator zdecyduje się kosić w czasie cofania. Jeżeli wał odbioru mocy (WOM) jest włączony, a operator przestawi dźwignię na jazdę do tyłu lub wciśnie pedał jazdy do tyłu przed wciśnięciem przełącznika pod siedzeniem umożliwiającego koszenie przy jeździe wstecz, zapłon silnika zostanie wyłączony. Silnik zatrzyma się, chyba że operator wciśnie przełącznik pod siedzeniem umożliwiający koszenie przy jeździe wstecz lub przestanie jechać do tyłu.
Jeżeli silnik zostanie zatrzymany, to aby go ponownie uruchomić, operator musi przestawić przełącznik włączania WOM lub dźwignię w położenie wyłączenia, wcisnąć pedał hamulca i włączyć stacyjkę.
Czy tak będziesz wyglądał na Swojej nowej kosiarce samojezdnej?: