Honda rozpętała trzy nieokiełznane żywioły i odkryła nowy wymiar radości na wodzie!
Niewiarygodna moc… Oto najnowocześniejsze i najbardziej zaawansowane technologicznie czterosuwowe silniki zaburtowe. Powstały na bazie konstrukcji Hondy Odyssey, najnowszego 24-ro zaworowego silnika V6 o pojemności 3,5 litra i kolektorami dolotowymi zmiennej długości o mocy 225 KM, 200 KM i 175KM.
W BF 225 zastosowano dodatkowo z system zmiennych faz rozrządu VTEC, zapewniający optymalne uchylenie zaworów. Dzięki temu rozwiązaniu łódź przyspiesza płynnie i dynamicznie od najniższych obrotów silnika, a w górnym zakresie zapewnia jeszcze więcej mocy. Opatentowany przez Hondę system sekwencyjnego wtrysku paliwa (PGM-FI), optymalizuje skład mieszanki paliwowej i zapewnia najwyższe osiągi z każdej kropli paliwa. Silniki te należą do najcichszych w klasie a zmienna długość układu dolotowego kontroluje ilość i szybkość dopływu powietrza do komory spalania. Pływanie jest równie płynne jak upajająca radość, którą czujesz w jej trakcie!
v
Niebywale elastyczne, ciche i ekonomiczne stanowią idealna propozycję dla wymagających motorowodniaków szukających maksymalnych osiągów i najwyższego komfortu.
Sztuka eXtremalna…Seryjne silniki objęte pełną gwarancją producenta wykorzystywane są również do napędu łodzi wyścigowych Honda Race Formula 4-stroke. Jest to możliwe, ponieważ jak każdy zaburtowy silnik Honda, niezależnie od swojej mocy, jest skonstruowany tak, aby pracować przez wiele lat nawet w ekstremalnych warunkach.
Zalety
- Zmienne fazy rozrządu i elektroniczne sterowanie skokiem zaworów w silniku BF225 zapewniają płynne przyspieszenie i niezrównaną dynamikę
- Kolektory dolotowe wlotu powietrza zwiększają moment od najniższych obrotów
- Opatentowana, automatyczna regulacja składu mieszanki paliwowo-powietrznej (ECO-mo Lean Burn Feedback Control) optymalizuje zużycie paliwa w całym
- zakresie obrotów – najniższe zużycie paliwa
- BLAST - chwilowy przyrost momentu obrotowego przy największym obciążeniu silnika – najlepsze przyspieszenie
- Wielopunktowy, sekwencyjny, programowany wtrysk paliwa (PGM-FI)
- Spodzina silnika typu „slim” zmniejsza opór wody i wpływa na znaczne polepszenie osiągów
- Koło zamachowe pod głowicą obniża środek ciężkości i poziom wibracji
- Zewnętrzne gniazdo przyłączeniowe do płukania słodką wodą zabezpiecza przed korozją oraz osadzaniem nalotów w układzie chłodzenia
- Alternator o maksymalnej wydajności 60A pozwala zasilić praktycznie cały osprzęt pokładowy jaki chcesz zabrać w rejs
- Separator sprzężony z alarmem dźwiękowym zabezpiecza układ wtryskowy przed szkodliwym działaniem wody mogącej znaleźć się w paliwie
- System elektronicznej kontroli poziomu oleju, temperatury i obrotów monitoruje, alarmuje i zabezpiecza silnik przed uszkodzeniem
- Silnik w układzie V6 z cylindrami ustawionymi pod kątem 60˚ pozwala na zastosowanie dwóch silników nawet na niezbyt szerokiej pawęży
- Rozrząd napędzany łańcuchem
- Złącze elektroniczne do komunikacji z elektronicznymi urządzeniami pokładowymi pracującymi w systemie NMEA2000 (np. echosondy, plotery map, monitorowanie parametrów silnika na wyświetlaczach tych urządzeń)
- Dostępna wersja przeciw-rotacyjna (BF200-BF225) - niwelacja zniosu
Dane techniczne |
Model | BF200AK2XXU |
Silnik V6-cylindrowy | Pojemność 3.471 cm3 |
Typ silnika | 4 suwowy, DOHC |
Moc silnika | 200 KM / 5000-6000 obr. / min. |
Układ zasilania | Wtrysk paliwa PGM-FI |
Automatyczna dekompresja ułatwiającą rozruch | Tak |
Wersje z power trim & tilt | Tak |
Zapłon | Cyfrowy PGM-IG |
Automatycznie ssanie | Tak |
Ssanie manualne | Nie |
Sterowanie | Manetka |
Rozruch | Elektryczny |
Wersje z siłownikiem gazowym | Nie |
Tłumik szmerów ssania | Tak |
Separator wody wlotu powietrza pokrywy silnika | Tak |
Niski poziom wibracji silnika | Tak |
Układ monitorujący slow-stop | Tak |
Alarm dźwiękowy | Tak |
Ogranicznik obrotów maksymalnych | Tak |
Ładowanie akumulatora | 60A |
Antyrozbryzgowa płyta kolumny silnika | Tak |
Powłoka antykorozyjna | Tak |
Rozbudowane zabezpieczenie anodowe | Tak |
Wysokość pawęży (mm) | 762 |
Ciężar (kg) | 267 |
Ciśnienie akustyczne przy uchu sternika wg. norm (2006/42/EC, ICOMIA 39-94) | 79 dB(A) |
Poziom wibracji oddziałujących na ramię operatora (2006/42/EC, ICOMIA 38-94) | Nie przekracza 2,5 m/s2 |
Śruba w cenie (liczba łopatek/średnica /skok - uwagi) | Pakiet |
Pakiet* - boczna manetka zdalnego sterowania ze stacyjką + obrotomierz, wskaźnik pozycji trymu,wiązka elektryczna zegarów, śruba aluminiowa
Wyjaśnienia dodatkowe:PGM-FI (Programmed Fuel Injection) opracowany przez Hondę system zapłonu i wtrysku paliwa (zarejestrowany znak handlowy firmy Honda).
BLAST (Boosted Low Speed Torque) Zapewnia chwilowy wzrost mocy i momentu obrotowego przy największym obciążeniu silnika (np. przy gwałtownym przyspieszaniu lub wychodzeniu łodzi w ślizg). Polega na wzbogaceniu mieszanki paliwowo-powietrznej przy jednoczesnym przyspieszeniu zapłonu aż do wartości maksymalnej, bez przejścia do spalania stukowego. Zapewnia osiągi podobne do silników, w których zastosowano kompresor.
ECOmo (Economy Controlled Motor) to tryb, w który przechodzi silnik podczas pracy przy niewielkim obciążeniu (np. płynięcie ze stałą prędkością lub spokojne zwiększanie prędkości łodzi płynącej w ślizgu). Działa odwrotnie niż w przypadku BLAST, tzn. skład mieszanki paliwowo-powietrznej zostaje zubożony do wartości maksymalnej, bez przejścia do spalania stukowego. Rozwiązanie to wpływa na znaczne zmniejszenie zużycia paliwa.
Są to systemy opracowane, produkowane i opatentowane przez Hondę.
W skład dostawy wchodzą:
- Silnik HONDA
- Instrukcja po polsku
- Podbita gwarancja z polskiej dystrybucji
Gwarancja:
- Zakup konsumencki do 5 lat
- Zakup na firmę do 2 lat
- Szczegółowe warunki 5-letniej gwarancji na poniższym linku - kliknij w obrazek
-UWAŻAJ NA PODRÓBKI CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ KLIKNIJ W OBRAZEK PONIŻEJ:
- NIE CHCESZ RYZYKOWAĆ ?, NIE CHCESZ PRZEPŁACAĆ ? KUPUJ OD AUTORYZOWANEGO I DYPLOMOWANEGO DEALERA Silniki zaburtowe Honda
W ciągu 50 lat koncern
Honda stał się największym producentem
silników spalinowych na Świecie. Silniki ze znakiem HONDA spotkasz na każdym kroku: w samochodach, motocyklach, maszynach budowlanych, łodziach, samolotach oraz w urządzeniach do pielęgnacji ogrodu. Wszędzie tam gdzie pracują, cieszą się opinią niezawodnych, trwałych i oszczędnych.
Honda od samego początku, jest prekursorem nowatorskich rozwiązań technicznych.
Nie szukają połowicznych rozwiązań, oni je tworzą. Dlatego już dziś testują technologie przyszłości, a przykładem na to są samochody FCX - zasilane ogniwami wodorowymi, innowacyjne silniki odrzutowe czy chociażby najbardziej zaawansowany humanoid - ASIMO.
Czy będzie niezawodny?Wiele ich silników zaburtowych opiera się na doświadczeniach z produkcji samochodów osobowych. Solidność tych konstrukcji została potwierdzona w milionach jeżdżących modeli Civic, Accord i Odyssey. Sprawdzone technologie przenieśliśmy na wodę, a najlepszym tego przykładem jest system zmiennych faz rozrządu V-TEC oraz kolektory dolotowe o zmiennej długości. Wiedz, że te same rozwiązania były jeszcze wcześniej testowane na torach Formuły 1 przez wiele lat.
Honda bardzo długo przygotowuje wprowadzenie nowych modeli urządzeń. Nowe rozwiązania powstają z myślą szerokiego zastosowania, co znamy z produktów koncernu i zanim trafią do seryjnej produkcji, są bardzo wnikliwie sprawdzane. Stanowi to solidną podstawę niezawodności naszych produktów.
Dlaczego właśnie Honda?Całkowicie oddana spełnianiu najwyższych wymagań naszych Klientów, Honda cały czas dokłada starań, aby wybiegać daleko przed konkurencję, przynosząc światu prawdziwie rewolucyjne rozwiązania techniczne. To właśnie pasje odkrywców pozwalają nam osiągać wiele sukcesów w tak wielu dziedzinach techniki. Dziś, to samo dążenie do doskonałości znajduje odzwierciedlenie w ich produktach Honda Marine, dzięki którym mogą zaproponować Ci bezpieczne, czyste i komfortowe rozwiązania zapewniające najwyższe osiągi.
Wszystkie
silniki zaburtowe Honda spełniają z wyprzedzeniem Światowe normy dopuszczalnego poziomu emisji spalin i hałasu EPA 2006, CARB 2008 oraz Dyrektywy Unii Europejskiej. Kiedy w 1964 roku Honda rozpoczęła seryjną produkcję
czterosuwowych silników do łodzi, na świecie nikt jeszcze nie słyszał o restrykcyjnych normach ekologicznych i recyklingu. Z badań rynku wiadomo, że początkowo klienci wybierali
silniki zaburtowe Honda głównie ze względu na bezawaryjność, niskie zużycie paliwa i prosta obsługę. Gdy świadomość ochrony środowiska naturalnego zyskała na ważności, Honda miała gotowe rozwiązania technologiczne i olbrzymie doświadczenie w budowie ekologicznych silników. Konkurencja musiała się dopiero tego szybko nauczyć. Dlatego dzisiaj podnosząc pokrywę silnika Honda zobaczysz to, o czym inni tylko marzyć.
Honda to trafny wybór.Silniki zaburtowe Honda (wszystkie modele) począwszy od 2,3 do 225 KM produkowane są tylko w Japonii, co gwarantuje najwyższą jakość tych produktów. Chcesz zobaczyć efekty?
Spójrz pod pokrywę naszego silnika, zobacz jak jest wykonany i porównaj go z innymi. Najwyższa jakoś i niezawodność, czego jesteśmy pewni, pozwala nam zaoferować doskonałe, ekologiczne silniki objęte najdłuższą na rynku gwarancją. W budowie silników zaburtowych dużej mocy, Honda wykorzystuje wiele elementów niezawodnych silników samochodowych powszechnie znanych z legendarnej żywotności i wysokich osiągów.
Błyskotliwe rozwiązania dla naszego środowiskaNowe, drastyczne regulacje prawne odnośnie emisji spalin i głośności wprowadzone w USA i Szwajcarii, wymusiły na wszystkich producentach
silników dwusuwowych do łodzi rozpoczęcie wyścigu w przystosowaniu swoich konstrukcji do nowych wymogów i szybkiego rozpoczęcia produkcji ekologicznych
silników czterosuwowych. Jak wynika z historii koncernu, Honda posiada ponad 45 letnie doświadczenie w budowie
silników czterosuwowych do łodzi, co w porównaniu z zaledwie kilkuletnim stażem konkurentów przyczynia się do olbrzymiej popularności jej produktów.
Czym charakteryzują się silniki HONDA?Odpowiadając w skrócie, to najniższym poziomem emisji spalin.
Od wielu, wielu lat czterosuwowe
silniki zaburtowe Honda są z tego znane. Dla przeciętnego zjadacza chleba jest to jednak tylko bardzo modny slogan. W praktyce oznacza zaś bardzo efektywny proces spalania, który przekłada się na najniższe zużycie paliwa oraz dobre osiągi silników. Najlepszym tego przykładem mogą być silniki
BF 225,
BF 150,
BF 90,
BF 60, czy
BF 50.
Aby osiągi tych silników były nie tylko dobre, ale bardzo dobre, Honda stosuje kilka unikalnych, opatentowanych rozwiązań technicznych, takich jak system BLAST zwiększający moment obrotowy w zakresie niskich obrotów czy ECOmo/Lean Burn Feedback polegający na optymalizacji składu mieszanki paliwowo-powietrznej w zależności od stopnia obciążenia silnika. Stosuje również znany od dawna z silników samochodowych system zmiennych faz rozrządu V-TEC.
Efektem tych prac są bardzo szybkie, ekonomiczne, ciche i ekologiczne silniki do łodzi. O zaawansowaniu tych konstrukcji świadczy to, że silniki te spełniają nie tylko obecnie obowiązujące normy emisji spalin, ale również te, które zaczną obowiązywać dopiero za kilka lat.
To co spotkamy się nad wodą?