OSTATNIA SZTUKA Z EKSPOZYCJI SKLEPU!! Wysokiej klasy kosiarka samojezdna - traktorek ogrodowy John Deere X305R z innowacyjnym agregatem koszącym pozwala na precyzyjne koszenie. Kosiarka samojezdna John Deere X305R posiada unikalny system TurboStar, który unosi trawę podczas koszenia i transportuje ją do zbiornika, dzięki czemu uzyskasz nieskazitelny trawnik. Dodatkowo traktorek John Deere X305R wyposażono w zintegrowany wentylator zbierający trawę oraz liście, co w efekcie pozwoli Ci lepiej napełnić kosz a co za tym idzie mniej postojów w pracy na opróżnianie zbiornika.Niezwykła maszyna z mocnym 2 cylindrowym, smarowanym ciśnieniowo z żeliwną tuleją silnikiem Kawasaki 18 KM charakteryzującym się niesamowicie niskim zużyciem paliwa. Doskonała precyzja koszenia każde pojedyncze źdźbło trawy jest perfekcyjnie ścięte, co daje nieskazitelny efekt końcowy.
Silnik (typ/pojemność) Kawasaki FR 600 V / 603 cm³
Silnik (cylindry)
2 cylindry (V-Twin), smarowany ciśnieniowo, tuleja żeliwna Moc maksymalna silnika dane ze strony Kawasaki 18.0 K.M przy 3600 obr/min
Moc silnika w Nm dane ze strony Kawasaki 44,00 Nm przy 2200 obr/min
Spalanie w zależności od obciążenia w litrach/h przy obrotach 3600rpm *100%/6,36, 75%/4,33. 50%/3,24 25%/2,59 *dane orientacyjne
Moc znamionowa (kW/min-1) 12,2 kW / 3100 min-1
Rozruch elektryczny
Pojemność zbiornika paliwa 7,6 L
Rodzaj paliwa benzyna bezołowiowa
Rodzaj oleju SAE30 (10W30)
Przekładnia napędowa Hydrostat K46
Ilość biegów napędu 1 w przód 0-8,6km/k / 1 w tył 0-6,4km/h
Oś skrętna (materiał) żeliwna
Szerokość koszenia (cm) 107 cm
Wysokość koszenia (mm) 25-102 mm
Regulacja wysokości cięcia 15 pozycji, regulacja pokrętłem z pamięcią ust., podnoszenie agregatu tnącego nożne
Dysza do mycia agregatu Tak
Cięcie na wstecznym biegu Tak
Deflektor opcja
Kosz / pojemność kosza Tak / 300 L
Zaślepka mieląca opcja
Koła (przód/tył) 15" x 6-6" / 20" x 10-8"
Promień skrętu 48 cm
Reflektory przednie Tak
Zaczep tylny Tak
Waga (około) 302 kg
Dodatkowe informacje Tempomat, wentylator agregatu tnącego
Sprawdzony w wielu maszynach 2- cylindrowy silnik smarowany ciśnieniowo z żeliwną tuleją firmy Kawasaki
Seria FR 600 V przez wielu uważany za lepszy niż odpowiednik firmy Briggs&Stratton
Kosiarka samojezdna napędzana jest jednostką napędową iTorque™, która, dzięki połączeniu doskonałych parametrów silnika z wyjątkową konstrukcją jego pokrywy, zapewnia niezrównaną elastyczność, równomierne chłodzenie i wytrzymałość.Silnik o mocy 12,2 kW przy 3100 obr./min. i dużej pojemności 603 cm³ oferuje potężną moc i moment obrotowy, zapewniające wyjątkową wydajność. Większy, oferujący potężną moc silnik umożliwia również pracę na niskich prędkościach obrotowych, wynoszących 3100 obr./min., dzięki czemu jego działanie jest cichsze.
Istotne cechy silnika obejmują:
12,2 kW przy 3100 obr./min.
Duża pojemność skokowa 603 cm³
Cechy silnika warte podkreślenia:
Żeliwne tuleje cylindrowe
Silnik górnozaworowy
Pełnociśnieniowy układ smarowania
Wymienny filtr oleju
Dwustopniowy filtr powietrza
Konstrukcja V-Twin
Doskonała moc i wydajność
Łatwe uruchamianie
Płynna praca
Alternator zespolony z kołem zamachowym zapewnia możliwość szybkiego naładowania akumulatora i zasilenia wyposażenia elektrycznego, takiego jak światła lub opryskiwacz:
Przez Amerykańskich inżynierów dopracowany do perfekcji, dzięki czemu został doceniony i odznaczony Złotym Medalem na targach Poznańskich w 2015r. w kategorii Kosiarki Samojezdne.
Konstrukcja pokrywy silnika uwzględnia wydajne, długie szczeliny wlotu powietrza umieszczone po bokach zamiast w górnej części pokrywy, dzięki czemu silnik jest lepiej chłodzony, a poziom hałasu na stanowisku operatora jest niższy.
Gorące powietrze jest wydmuchiwane przez przednią kratkę, z dala od operatora.
Barwiony w masie materiał Xenoy®, z jakiego wykonano pokrywę, jest niezwykle wytrzymały i posiada doskonałą odporność na uderzenia, nie ujawnia rys, a ponadto nie będzie ulegał rdzewieniu lub wgnieceniom.
Charakterystyczna kratka oraz duża, jednoelementowa osłona stanowią uzupełnienie stylowego wyglądu.
Xenoy to zastrzeżona w Stanach Zjednoczonych nazwa handlowa należąca do korporacji SABIC Innovative Plastics:
Ramę wykonano z prasowanej i spawanej stali w celu zwiększenia wytrzymałości, dodatkowo wzmocnionej w najważniejszych miejscach.
Przednią, stalową część zbiornika przymocowano śrubami do tylnej części ramy kosiarki samojezdnej:
Wzmocnienie ramy zapewnia większą wytrzymałość i trwałe podparcie zbiornika
Ramę wykonano z grubego materiału - 3 mm (0,118 cala)
Standardowy zespół ramy uzupełnia przedni zderzak wykonany ze stali o grubości 3,8 mm (0,15 cala)
Przednia oś wykonana jest z żeliwa sferoidalnego:
Przednia oś wykonana z żeliwa jest wytrzymała i odporna na wstrząsy.
Żeliwo nie ustąpi pod działaniem dużych obciążeń lub wstrząsów.
W osi przegubu i we wspornikach zastosowane zostały wymienne tuleje:
Tuleje te charakteryzują się doskonałą odpornością na zużycie.
Przestrzeń smarująca pomiędzy tulejami utrzymuje smar w odpowiednim miejscu i ułatwia kierowanie w odstępach pomiędzy smarowaniami.
Smarowniczki obecne na każdym ze wsporników są łatwe w obsłudze.
Średnica wspornika przedniej osi skrętnej wynosi 19 mm (0.75 cala), co zapewnia wytrzymałość i trwałość:
Wytrzymałość ta pozwala obsługiwać ciężkie narzędzia
Powierzchnie łożysk charakteryzują się dużą trwałością
W przedniej osi należy stosować zamknięte łożyska precyzyjne:
Wytrzymały układ kierowniczy obejmujący przekładnię z mechanizmem zębatkowym, wyposażony w wysokiej jakości łożyska, zapewnia łatwą i precyzyjną kontrolę przez cały czas eksploatacji kosiarki samojezdnej:
Promień skrętu rzędu 48 cm (19 cali) oznacza dobrą manewrowalność.
Układ kierowniczy ułatwiający prowadzenie pojazdu zapewnia dużą wydajność koszenia oraz komfort operatora.
Łatwość prowadzenia to istotny czynnik pozwalający operatorowi czerpać przyjemność z koszenia:
Większa kierownica o średnicy 36 cm (14 cali) gwarantuje dobre przełożenie i łatwość skręcania.
Większy sektor zębaty zapewnia lepszy (większy) współczynnik kierowania.
Wyższy współczynnik kierowania oznacza mniejszy wysiłek konieczny do obracania kierownicy.
Przeguby kulowe umieszczone po obu stronach cięgna kierownicy i drążka kierowniczego wzdłużnego pozwalają zachować precyzję kierowania.
Długi drążek kierowniczy wzdłużny poprawia przełożenie siłowe układu kierowniczego w całym zakresie ruchu.
Sektor zębaty obraca się na wałku, a nie na tulei.
Zapewnia to poprawne zazębianie i eliminuje wiązanie, ułatwiając tym samym prowadzenie.
Smarowalne wsporniki przedniej osi skrętnej obracają się na obrabianych termicznie tulejach.
Wbudowane smarowniczki redukują tarcie i zmniejszają zużycie elementów.
Dźwignie sterowania Twin Touch umożliwiają kontrolowanie prędkości i kierunku jazdy:
Podobny do stosowanego w samochodach pedał przyspieszenia zapewnia łatwą obsługę.
Operator może zmienić kierunek jazdy bez podnoszenia nogi z platformy.
Duża powierzchnia pedału zapewnia dodatkowy komfort operatora:
Tempomat stanowi wyposażenie standardowe:
Aby włączyć funkcję, należy unieść dźwignię tempomatu i przytrzymać do chwili zdjęcia nogi z pedału jazdy do przodu.
Aby zatrzymać pojazd w nagłym przypadku, funkcję tempomatu można wyłączyć naciskając pedał hamulca lub jazdy do przodu:
Elementy sterujące są wygodne i proste w obsłudze
Stanowisko operatora (usunięto kierownicę)
Licznik godzin i kontrolka ostrzegająca o zapełnieniu zbiornika znajdują się na desce rozdzielczej:
Stanowisko operatora tak zaprojektowano, by zapewnić komfort i łatwość obsługi elementów sterujących:
Duża kierownica o średnicy 36 cm (14 cali) zapewnia komfort użytkowania i minimalizuje wysiłek konieczny przy kierowaniu pojazdem.
Pełnej długości wykładziny podłogowe zapewniają komfort operatorowi, a także chronią obszar urządzenia pod jego nogami.
Wygodny fotel z otwartym oparciemWygodny fotel z otwartym oparciem
Fotel z wysokim (38 cm [15 cali]), otwartym oparciem zapewnia wygodną, płynną jazdę oraz dobre podparcie dla operatora:
Skok fotela wynoszący 18 cm (7 cali) oraz 15 położeń zapewniają wygodę siedzenia i łatwość obsługi elementów sterowania.
Fotel może z łatwością być przesuwany do przodu lub do tyłu przez siedzącego na nim operatora.
Otwarte oparcie zapewnia cyrkulację powietrza, dzięki czemu plecy operatora pozostają suche i chłodne, a jazda jest przyjemniejsza.
Wygodny uchwyt umieszczony na górze fotela pomaga przechylać go do góry, by chronić fotel przed wpływem warunków pogodowych.
Zawieszenie fotela umożliwia regulację bez konieczności użycia narzędzi, pozwalającą na dostosowanie do wagi operatora:
Możliwe jest dopasowanie sprężyn do dowolnego z trzech położeń: do przodu lub do tyłu.
Do wykonania regulacji nie są potrzebne jakiekolwiek narzędzia
Możliwość dokładnego dopasowania zawieszenia do wagi operatora
Tylne położenie zapewnia lepsze podparcie cięższym operatorom
W podstawę fotela jest wbudowana skrzynka na narzędzia.
Można w niej przechowywać rękawice, niewielkie narzędzia, itp.:
Podwójne noże i kosz wykonany w technologii góra dół tworzywo, środek płótno, zapewnią nam właściwy przepływ powietrza, dzięki czemu kosz będzie napełniał się do końca
(zdjęcie przedstawia inny model ale technologia wykonania jest podobna):
Dzięki wysuwanej dźwigni z jego opróżnieniem nie będzie problemu
(zdjęcie przedstawia inny model ale technologia wykonania jest podobna)::
Innowacyjna konstrukcja tylnego zbiornika wyznacza wysoki standard systemów gromadzenia.
W miejscach, gdzie potrzebna jest elastyczność, zbiornik wykonano z wytrzymałego materiału.
Zbiornik wykonany jest z wytrzymałych materiałów i uszczelniony, by uchronić operatora przed pyłem.
Wykładzina gumowa boków i tylnej części zapewnia kontrolę pyłu i tłumi hałas.
Wyjątkowy system TurboStar całkowicie napełnia zbiornik:
Duża pojemność pozwala ograniczyć liczbę przejazdów do miejsca opróżniania zbiornika.
Objętość i waga ściętej trawy upakowanej w zbiorniku 300 l jest w przybliżeniu 1-1/2 do 2 razy większa, niż w przypadku systemów standardowych (o takiej samej pojemności). Takie parametry udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu dmuchawy TurboStar:
Z lewej sterta trawy zebranej przez system koszący i wyrzucający - przedstawiono LTR180
Z prawej sterta trawy zebranej przez X305R
Na zdjęciach zilustrowano pojemność X300R w relacji do pojemności LTR180, uzyskaną dzięki dodatkowej zdolności do upakowania w systemie koszącym TurboStar:
:
Uzupełnieniem tej doskonałej ofert jest schowek na napój, oraz standardowy zaczep tylny
Dla wygody operatora na osłonie umieszczono uchwyt na napoje i skrzynka na narzędzia:
Uchwyt na napoje przystosowany jest do różnych wielkości pojemników.
Skrzynka na narzędzia zapewnia wygodny schowek.
Uchwyt na napoje i skrzynka na narzędzia wykonano z wytrzymałego tworzywa akrylonitrylowo-butadienowo-styrenowego (ABS).
W konstrukcji kosiarki samojezdnej tylny zaczep umożliwiający ciągnięcie sprzętu przez kosiarkę samojezdną. Wystarczy unieść zbiornik i zaczep jest gotowy do użycia:
Zbiornik jest umieszczany w kosiarce samojezdnej w celu zapewnienia ochrony podczas transportu
Tylny zbiornik jest dostarczany w skrzyni, wraz z kosiarką samojezdną:
Agregat EdgeTM Xtra obejmuje kilka interesujących funkcji:
Odporny system mocowania w czterech miejscach
Szerokie, zapobiegające skalpowaniu koła
Stopniowanie wysokości koszenia 0,64 cm (0.25 cala)
Wbudowany układ poziomowania agregatu
Agregat koszący TurboStar 107 cm (42 cale) (stanowiący wyposażenie wyłącznie modelu X305R) zapewnia wiele korzyści związanych z wydajnością:
Przycinanie z obu stron
System TurboStar zawiera wytrzymałą obudowę dmuchawy wykonaną z żeliwa, zamocowaną na górze agregatu
Doskonała wydajność pracy
Wentylator dmuchawy odlany z polietylenu o bardzo dużej masie cząsteczkowej (UHMW)
Zapewniona wytrzymałość i trwałość
Możliwe jest całkowite napełnienie zbiornika o pojemności 300 L (8 bu) i upakowanie w nim objętości ściętej trawy równej nawet 423 L (12 bu)
Kosiarkę samojezdną X305R wyposażono w obudowę dmuchawy wykonaną z żeliwa
Kiedy zbiornik zostanie całkowicie zapełniony, a niewielka ilość trawy zaczyna gromadzić się w górnej części kanału, zapali się kontrolka na desce rozdzielczej i WOM zostanie odłączony:
Przetwornik ciśnieniowy jest umieszczony w pobliżu dolnej części kanału do trawy.
Podłączony jest on do wyłącznika ciśnienia, który z kolei komunikuje się z obwodem WOM
Kiedy zbiornik jest zapełniony i przepływ powietrza maleje, wyłącznik wykrywa zwiększone ciśnienie, a następnie jednocześnie włącza wskaźnik napełnienia zbiornika znajdujący się na desce rozdzielczej i wyłącza elektryczny WOM.
Operator nie ma możliwości obejścia WOM.
Redukuje to potencjalne zablokowanie systemu
Zbiornik musi być całkowicie zapełniony, a niewielka ilość trawy przedostawać się do górnej części kanału, by możliwe było wyłączenie przepływu powietrza i WOM.:
Podłączenia wody są dostępne z obu stron agregatu koszącego. Doprowadzają one wodę do spodniej części agregatu, by umożliwić jego łatwe umycie po zakończeniu eksploatacji:
Konstrukcja przyłączy wodnych umożliwia podłączenie węża ogrodowego z szybkozłączką.
Aby oczyścić agregat koszący, z żądanej strony należy podłączyć do niego wąż i włączyć agregat.
Podłączenia wody umożliwiają oczyszczenie agregatu, dmuchawy i kanału.
Podłączenia wody najlepiej spełniają swoją funkcję, gdy zostaną użyte natychmiast po zakończeniu pracy urządzenia.
Włączenie kosiarki, gdy przepływa przez nią woda pozwala usunąć fragmenty ściętej trawy.
Korzystanie z przyłączy wodnych do czyszczenia kosiarki zapobiega odkładaniu się ściętego materiału, który może obniżyć wydajność w czasie następnego koszenia:
Możliwość doposażenia Twojego traktorka w wiele przydatnych akcesoriów, których ceny podajemy na podstawie zapytania e-mailowego, jeśli Jesteś zainteresowany zakupem doposażenia wyślij nam zapytanie:
Zestaw do mulczowania
Dostępna jest opcjonalna zaślepka zestawu do mulczowania i noże:
Zaślepka zamyka otwór znajdujący się na spodzie agregatu, by ścięta trawa nie przedostawała się do dmuchawy.
Specjalne ostrza do mulczowania optymalizują wydajność całego procesu.
Noże do mulczowania mogą być również używane podczas koszenia i gromadzenia ściętej trawy.
Przyczepka:
Uchylna konstrukcja umożliwia łatwy i wygodny wysyp materiałów
Pompowane opony o doskonałej przyczepności
Pług lemieszowy
Łatwy montaż z systemem szybkiej wymiany
Ustawianie pod kątem w lewo lub w prawo
Płozy
Gumowa listwa:
Odśnieżarka
Doskonała dla właścicieli domów i większych terenów
Skuteczniejsza od jednostopniowych odśnieżarek
Zapewnia równomierne rozłożenie śniegu:
Szczotka zamiatająca
Układ szybkiej regulacji
Łatwy montaż
Szczotka z podwójnym włosiem jest wyposażona w zbiornik na nieczystości
Montowane w górnej części pokrętło regulacji wysokości:
Czy tak będziesz wyglądał na Swojej nowej kosiarce samojezdnej?:
Chcesz zobaczyć więcej?, obejrzyj film: